subskrybuj: Artykuły | Komentarze

Co to jest PPC i jakie są zalety tej kampanii?

Reklama w Internecie to szereg działań, które muszą być ze sobą ściśle powiązane. Jednym z bardziej skutecznych sposobów na dotarcie do klienta są reklamy w wyszukiwarkach. Łatwo w nie ingerować i sprawdzać na bieżąco, jakie przynoszą efekty. Większość osób decyduje się na kampanię PPC. Na czym polega i dlaczego warto ją stosować?

Najlepsza promocja stron internetowych

PPC (od ang. Pay Per Click, czyli opłata za kliknięcie) to obok pozycjonowania (SEO) jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie ruchu z Google. Jeśli internauta klika w reklamę PPC, osoba, która ją zleciła, jest obciążona określonym kosztem. Reklamy w wyszukiwarkach nie mają konkretnego cennika. Wiele zależy od konkurencyjności branży, jak również popularności poszczególnych słów kluczowych. Model PPC wykorzystuje sporo platform, w tym najpopularniejsza Google Ads. Wpisując zapytanie w Google, natychmiast dokonuje się swego rodzaju aukcja, określająca, które reklamy pojawią się w odpowiedzi na pytanie. Te z najlepszą opinią pojawiają się przed organicznymi wynikami wyszukiwania.

Reklamy w wyszukiwarkach, czyli gdzie szukać PPC?

Jeszcze w pierwszym kwartale 2016 roku linki sponsorowane AdWords można było zobaczyć po prawej stronie wyszukiwań w Google. Pojawiały się jako boksy sponsorowane, umieszczano je także nad wynikami naturalnymi. W takim wariancie możliwe było pojawienie się maksymalnie 11 reklam. Trzy stanowiły komunikaty marketingowe, reszta była czymś w rodzaju podpowiedzi wyszukiwarki. Po zmianach reklamy w wyszukiwarkach emitowane są tylko nad lub pod wynikami organicznymi. Liczba reklam zmniejszyła się z 11 do 7, więc ich układ jest bardziej przejrzysty. Dzięki przebudowie reklamodawcy mają możliwość dotrzeć do użytkowników reklamami, które są precyzyjnie dopasowane do ich zapytań i potrzeb.

Zalety kampanii PPC

Co zyskuje przedsiębiorca, który zleci wykonanie kampanii w systemie PPC? Z pewnością może liczyć na szybkie rezultaty. Dobrze opracowana reklama ze starannie wybranymi słowami kluczowymi sprawi, że więcej osób będzie nią zainteresowanych, czyli kliknie w stronę. Zleceniodawca nie musi płacić za samo wyświetlenia reklam, tylko za konkretne kliknięcie w nią użytkownika. Stosując frazy, odpowiadające na zapytania internautów, precyzyjniej określa się grupę docelową. Efekty kampanii da się zmierzyć praktycznie od samego początku. Co więcej, w dowolnym momencie istnieje możliwość modyfikowania słów kluczowych, a nawet cen za kliknięcie. Na kampanię wydaje się tylko tyle, ile było zaplanowane w budżecie.

Jeśli kampania PPC ma przynosić zamierzony efekt, należy ją stale monitorować. Reagowanie na ewentualne zmiany wymaga nakładu czasu i pracy. Warto więc oddelegować jedną osobę, która przejmie takie obowiązki, lub też wynająć profesjonalistę, doskonale obeznanego w tym, jak działa system PPC.