subskrybuj: Artykuły | Komentarze

Jak kupować RTV/AGD przez Internet?

Z pozoru wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego niż robienie zakupów przez Internet. Przecież wystarczy jedynie odwiedzić stronę danego sklepu, „wrzucić” do wirtualnego koszyka interesujące nas produkty i dokonać zamówienia. Pojawia się jednak pytanie: co zostanie nam dostarczone?

Przeglądając asortyment sklepu internetowego możemy jedynie ślepo ufać załączonym zdjęciom produktów i barwnym opisom powstałym z ręki chcącego sprzedać towar sprzedawcy. O tym co kupiliśmy przekonujemy się dopiero po odpakowaniu doręczonej nam przesyłki. Sprawdź, co możesz zrobić, aby uniknąć zamówienia przysłowiowego bubla.

Zaufaj innym użytkownikom

Zamawiając za pośrednictwem Internetu sprzęt RTV czy AGD nie mamy do końca pewności, czy dane urządzenie się u nas sprawdzi a nawet więcej – czy w ogóle będzie działać. Załóżmy jednak, że co do sprawności produktu nie będzie żadnych zażaleń. Jak sprawdzić, czy dany model będzie w stanie sprostać naszym oczekiwaniom?

W pierwszej kolejności dobrze jest przeczytać widniejące w Internecie opinie o RTV i AGD. Oczywiście nie można ślepo ufać jednej przeczytaj w sieci ocenie, jednak zapoznanie się z treścią kilku czy nawet kilkunastu takich opinii pomoże nam sobie wyrobić wstępną opinię o interesującym nas produkcie.

Jeśli chodzi o sprzęty z wyższej półki dobrze jest również przed złożeniem zamówienia pooglądać widniejące w Internecie filmiki. Bez problemu można znaleźć nakręcone przez testerów sprzętu RTV/AGD filmy, na których „na żywo” wypróbowują sprzęt i komentują swoje osobiste zdanie na ich temat.

Gwarancja i możliwość zwrotu to podstawa

Zapoznając się z treścią widniejącego na stronie opisu produktu, koniecznie zwróć uwagę czy pojawia się w nim wzmianka o gwarancji produktu czy możliwości ewentualnego zwrotu. Dobre sklepy oferujące sprzęt RTV i AGD dają klientowi możliwość odstąpienia od umowy w ciągu kilku lub kilkunastu dni od momentu złożenia zamówienia. Dzięki temu w każdej chwili możemy się zwyczajnie rozmyślić i nie do końca spełniający nasze oczekiwania sprzęt zwrócić.

Nie warto kupować sprzętu, który nie posiada gwarancji. Przecież to, że zaraz po zakupie urządzenie działa wcale nie oznacza, że wraz z upływem czasu nie odmówi posłuszeństwa. Nawet jeśli nie będzie potrzeby z możliwości reklamowania sprzętu korzystać, to jednak mimo wszystko dobrze jest taką opcję w zanadrzu mieć. Dzięki temu w razie nieszczęśliwego zdarzenia nie będziemy zmuszeni wydawać pieniędzy na nowy sprzęt.