subskrybuj: Artykuły | Komentarze

Jak urządzić call center – czyli meble biurowe do zadań specjalnych

Call center w obecnych czasach jest niezbędne w niejednej firmie. Choć można zlecić obsługę klientów podmiotom zewnętrznym, to jednak coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na utworzenie własnego działu, nad którym będą mieć pełną kontrolę. Stworzenie call center wymaga jednak pewnych inwestycji, z których najważniejszą jest stworzenie odpowiedniego miejsca.

Call center przyjazne pracy – uniknij błędów

Przede wszystkim warto przy tworzeniu call center wziąć pod uwagę wygodę… pracowników. Coraz mniej osób skłonnych jest pracować w punkcie telefonicznej obsługi klienta – nawet studenci niechętnie podejmują takie zadania. Dlatego dobre warunki zagwarantują mniejszą rotację zatrudnionych osób, co podkreślają psycholodzy biznesu. Wpływ na to ma na przykład stałe miejsce pracy – przypisanie boksu jednej osobie na dłużej pozwoli jej przyzwyczaić i związać się z danym miejscem. Zresztą – najnowsze trendy w urządzaniu wnętrz rezygnują z boksów na rzecz otwartej przestrzeni, bardziej sprzyjającej kontaktom z pracownikami. Warto wtedy jednak zadbać o odpowiednie wyciszenie ścian, by pracownicy nie zagłuszali siebie nawzajem, prowadząc rozmowy.

Warto także pamiętać o odpowiednim pomieszczeniu socjalnym, gdzie pracownicy w przerwie będą mogli odpocząć i zrelaksować się.

Meble biurowe do call center – jakie wybrać?

Wybierając meble do call center należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ich funkcjonalność. Ponieważ pracownicy obsługi telefonicznej pracują pod sporą presją czasu, powinni mieć najważniejsze rzeczy pod ręką, by nie tracić czasu na ich szukanie. Dotyczy to podstawowego skryptu, notatek i innych, niezbędnych drobiazgów. Oznacza to, że warto wybrać biurka o odpowiedniej szerokości blatu. Dobrym rozwiązaniem mogą być na przykład biurka na wspólnym stelażu – pozwalają one zaoszczędzić przestrzeń, choć z drugiej strony są mniej podatne na ewentualne przebudowy i przekształcenia biura. Tego typu meble biurowe oferuje toruńska Fabryka Mebli Biurowych Wuteh.

Call center – open space czy mniejsze pomieszczenia?

Generalnie planując otworzenie oddziału call center – należy dokładnie rozważyć wybór pomieszczeń. Obecnie ścierają się dość silnie dwa trendy:

  • open space – czyli umieszczenie stanowisk pracy na dużej, otwartej hali. Przy call center rodzi to problemy z akustyką, na co często narzekają i pracownicy i klienci, słyszący szumy w słuchawkach. Z drugiej strony łatwiej kontrolować większą grupę pracowników na takiej przestrzeni.
  • Mniejsze, wydzielone biura – metodę zaczęli wprowadzać Amerykanie. Jeśli chodzi o call center – poprawiła się znacznie jakość obsługi i zadowolenie pracowników. Z drugiej strony mniejsze biura obniżają przepływ informacji i utrudniają nadzór.