subskrybuj: Artykuły | Komentarze

Ubezpieczenie samochodu w salonie – minimum formalności, maksimum zysku

Ubezpieczenie samochodu, szczególnie nowego, traktujemy zwykle jako spory wydatek. Może to brzmieć nieco dziwnie, bo w końcu skoro pozwalamy sobie wydać kilkadziesiąt tysięcy na wymarzone cztery kółka, to czym jest przy tym wydatek na ubezpieczenie? To proste: wolimy płacić za rzeczy materialne. Dlaczego warto ubezpieczyć samochód w salonie i jakie mamy z tego korzyści?[adsense-zaq1]

Ubezpieczenie  nowego samochodu

W naszym artykule skoncentrujemy się na ubezpieczeniu nowego samochodu, ponieważ jest ono zwykle najdroższe. Obowiązkowo musimy ubezpieczyć nowy samochód w zakresie OC – jest to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Kupujący nowy samochód zwykle na tym nie poprzestaje i wykupuje pełen zestaw ubezpieczeń. Zestaw najczęściej składa się z trzech dodatkowych ubezpieczeń:

  • NNW – ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków,
  • AC – autocasco, dobrowolne ubezpieczenie pojazdów mechanicznych od zdarzeń losowych, czyli np. uszkodzenia, zniszczenia, czy kradzieży,
  • Ubezpieczenie assistance, które ma na celu zapewnienie nam określonej pomocy, gdy przytrafi nam się nieoczekiwane zdarzenie losowe.

Pakiety mogą się od siebie różnić, co zależy od ofert ubezpieczycieli. Ubezpieczenie assistance może wymagać dodatkowej opłaty lub w pakiecie znajdziemy ubezpieczenie szyby. Zestawy ubezpieczeń wciąż się zmieniają. Warto się na nie decydować, ponieważ od początku mamy zapewnioną wszechstronną ochronę i nie płacimy za każdy rodzaj ubezpieczenia osobno.

Ubezpieczenie samochodu w salonie – oszczędność czasu i pieniędzy

Przedstawiciel dealera samochodów zwykle podczas przygotowań do podpisania umowy proponuje nam wykupienie ubezpieczenia. Dla nas to oszczędność czasu, ponieważ wszystkimi formalnościami zajmą się pracownicy firmy. To również atrakcyjne rozwiązanie ze względu na cenę, która jest niższa. A skąd różnica w cenie, skoro i tak samochód będzie ubezpieczony na przykład w popularnym PZU, w dodatku pracownikom dealera dojdzie dodatkowe zadanie do wykonania? – Wyjaśnił nam to przedstawiciel dealera ADF Auto z Wrocławia. Na początku wszystkich transakcji związanych z naszym samochodem to importer ma największy interes w tym, by znaleźć klientów, a więc dealerów. Wchodzi więc w układ z ubezpieczycielami i dopłaca do ubezpieczenia, które pojawi się w ofercie dealera, tym samym zachęcając go do współpracy. Jest to korzystne dla wszystkich podmiotów związanych ze sprzedażą/zakupem samochodu: importer zyskuje, bo dealer kupi od niego więcej samochodów, dealer, bo zachęci więcej klientów atrakcyjnym ubezpieczeniem, a klient z oczywistych względów – mniej  zapłaci za ubezpieczenie swoich czterech kółek.