subskrybuj: Artykuły | Komentarze

Własne biuro rachunkowe krok po kroku.

Prowadzenie firmowej księgowości wymaga nie tylko czasu, ale również znajomości skomplikowanych procedur podatkowych. Nic więc dziwnego, że większość przedsiębiorców rezygnuje z samodzielnego prowadzenia księgowości na rzecz powierzenia jej wykwalifikowanym podmiotom.

Rozwój przedsiębiorczości i popyt na fachowców w dziedzinie rachunkowości sprawiają, że założenie własnego biura rachunkowego wydaje się aktualnie bardzo dobrym pomysłem na biznes.

Podmioty, które chcą świadczyć usługi księgowe muszą spełniać kilka kryteriów. Po pierwsze – jak w przypadku każdej innej firmy trzeba dokonać jej rejestracji w urzędzie gminy, wypełnić formularz CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), uzyskać numer NIP, Regon, założyć konto bankowe. Tylko osoba posiadająca pełną zdolność czynności prawnych może oraz niekarana może założyć tego typu działalność. Wymagane jest także zawarcie umowy OC (ubezpieczenie za ewentualne szkody, które mogą pojawić się w trakcie prowadzenia działalności). Zniesiono natomiast wymóg posiadania certyfikatu Ministerstwa Finansów.

Kolejnym krokiem będzie poszukiwanie odpowiedniego lokalu. Warto zastanowić się czy chcemy by klienci przyjeżdżali do nas, czy raczej my będziemy jeździć do nich i dostosować wybór tak aby dla obu stron było wygodnie.

By firma mogła się rozwijać potrzebni są klienci. By do nich dotrzeć konieczne będzie podjęcie działań reklamowych. Wiele podmiotów rezygnuje z reklamy świadomie, sądząc, że klienci sami do nich trafią, może zadziała siła rekomendacji itp. Tak naprawdę bez reklamy ani rusz. Planując budżet na rozkręcenie firmy warto zaplanować wydatki na reklamę. Można zacząć od jednej, dwóch form reklamowych i z czasem inwestować w kolejne narzędzia. Na początek dobrym rozwiązaniem będzie reklama w internecie – jest stosunkowo tania przy jednocześnie dużej skuteczności. Zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę w wyszukiwarce Google, z której codziennie korzysta każdy z nas, a więc potencjalni klienci firmy. Wystarczy zaplanować wyświetlanie reklam firmy na kilka istotnych słów kluczowych np. pełna księgowość Lublin czy dobre biuro rachunkowe Lublin.

Gdy uda się pozyskać klientów nie pozostaje nic innego jak zabrać się do pracy i robić wszystko by klienci polecali biuro kolejnym klientom.