Czy wirtualny spacer pomaga w promowaniu sprzedaży, wynajmu?
Kluczem do szybszej sprzedaży lub wynajmu nieruchomości jest ogłoszenie. Powinno ono zawierać przede wszystkim dobrej jakości zdjęcia, przyciągający uwagę tytuł oraz rzeczowy opis. Jedną z nowszych form prezentowania nieruchomości stanowi wirtualny spacer. Umożliwienie poszukującym poznania mieszkania bez wychodzenia z domu to bez wątpienia czynnik wyróżniający ofertę na tle innych ogłoszeń. Jednak czy wirtualny spacer naprawdę pomaga w sprzedaży czy wynajmie nieruchomości? Sprawdźmy.
Wirtualny spacer – co to takiego?
Wirtualny spacer, nazywany też wirtualną wycieczką, to prezentacja graficzna, która przedstawia daną nieruchomość w sposób interaktywny. Łączy ze sobą kilka zdjęć panoramicznych i tym samym pozwala na zaprezentowanie nieruchomości w technologii 360 stopni. Dzięki temu oglądający ma możliwość obejrzenia całego wnętrza poszczególnych pomieszczeń, jak i przemieszczania się między nimi. Wirtualny spacer to opcja, która w ostatnich latach zyskuje na popularności głównie dlatego, że na rynku jest coraz więcej osób poszukujących nieruchomości w innych miastach, oddalonych od nich o wiele kilometrów. Możliwości obejrzenia takiego mieszkania są zatem ograniczone, a zdjęcia nie zawsze oddają jego rzeczywisty stan i wygląd. Szczególnie więc w takich przypadkach wirtualny spacer może pomóc zainteresowanym lepiej poznać mieszkanie i podjąć decyzję, czy warto obejrzeć je osobiście.
Wirtualny spacer – czy pomaga w promowaniu nieruchomości?
Wśród korzyści, jakie wynikają w wykorzystania wirtualnego spaceru wymienić należy przede wszystkim oszczędność czasu i kosztów związanych z każdorazową prezentacją nieruchomości. Wirtualny spacer oczywiście zwiększa atrakcyjność takiej oferty, zwiększa jej wiarygodność i pomaga dotrzeć do szerszego grona osób zainteresowanych zakupem. Narzędzie to powoduje bowiem wzrost zainteresowania ofertą sprzedaży lub najmu w szczególności wśród klientów z innych miast czy nawet z zagranicy. Dzięki wirtualnemu spacerowi klienci na pewno otrzymują więcej insertujących ich informacji szczegółowych. Należy jednocześnie mieć świadomość, że wirtualny spacer nie będzie dobrym pomysłem dla każdej nieruchomości na sprzedaż czy wynajem. Nie robi się go dla mieszkań do remontu, bo wówczas wystarczy kilka zdjęć i plan mieszkania, który pozwoli ocenić jego potencjał. Nie ma takiej potrzeby również w przypadku mieszkań, które cieszą się dużym zainteresowaniem kupujących oraz najemców, w szczególności jeśli występuje nadwyżka popytu nad podażą.
Wirtualny spacer – czy warto?
Należy pamiętać, że koszt takiego wirtualnego spaceru wynieść może nawet kilkaset złotych. Jeśli sprzedający bądź wynajmujący zdecyduje się na modelowanie 3D, to koszt ten będzie jeszcze wyższy. Zdecydowanie jednak warto rozważyć tego typu inwestycję, gdyż może ona znacznie przyspieszyć proces sprzedaży czy wynajmu nieruchomości. Jednak przy podejmowaniu decyzji o zakupie takiego spaceru, właściciel powinien brać pod uwagę nie tylko zalety tego rozwiązania, ale również m.in. rodzaj nieruchomości oraz typ grupy docelowej, do której skieruje ofertę.